dimecres, 6 d’abril del 2011

Les revistes de moda lluiten per la seva vida mitjançant la venda online

Ni tan sols les grans marques de les tendències de moda se salven de la crua realitat. Internet és el futur, i revistes com Vogue o Elle, si no volen caure en desgràcia, no poden ser menys que la resta i han de renovar-se o morir.

Vogue i Elle, referència en les publicacions de moda, s'enfronten a una caiguda de les seves edicions impreses i del seus ingressos per publicitat i, és per això, que planegen vendre online la roba i objectes ressenyats en els seus articles. Amb aquesta innovació busquen recuperar el terreny perdut a mans de webs on, des de ja fa un temps, es ven directament des de la xarxa.

Les revistes de moda estudien incorporar, a les seves pàgines web, links a venedors en línia amb l'objectiu d'integrar les experiències de lectura i compra. El moviment podria generar que les publicacions creadores de tendències es transformin en comerços virtuals, segons informa Bloomberg.

"S'han acabat els dies en què les consumidores buscaven un índex en les últimes pàgines d'una revista", va indicar Shannon Edwards, directora del portal de compres en línia ShopStyle a Europa. La combinació de venda minorista amb l'activitat editorial "és natural des d'un punt de vista econòmic i també des del punt de vista del consumidor", va afegir.

Hearst Magazines, que publica Cosmopolitan i Esquire, presentarà aquest mateix any "una sèrie de societats de comerç electrònic", segons David Carey, president de la divisió de Hearst Corp que té seu a Nova York. Per la seva banda, la revista Vogue es va aliar el mes passat amb Yoox, la firma italiana minorista en línia d'accessoris i roba.

Per deixar ben clar l'estat actual de les grans com Vogue o Elle només cal sentir les declaracions de Uche Okonkwo, directora executiva de Luxe Corp, una firma consultora que té seu a París: "Les revistes de moda lluiten per la seva vida".

L'any passat, es van gastar uns 1.570 milions de dolars en roba i accessoris en revistes nord-americanes. Això representa una caiguda respecte dels més de 2.000 milions de dolars del 2008, segons l'Associació de Revistes.

A Time, que edita InStyle i Essence, els ingressos per publicitat de les publicacions van caure un 22% el 2009 i només van recuperar un 3% l'any passat. Lagardère SCA, que té seu a París i és propietària d'Elle, va experimentar una recuperació de similar debilitat el 2010, després d'una de caure un 24% l'any anterior.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada